sâmbătă, 17 martie 2012

3 eniclopedi despre cai

Intrucat am fost si cred ca inca ma pot considera pasionata de cai, am cumparat o serie de carti pentru a-mi largi aria de cunostinte. Asa ca, vi le prezint aici, pe blog, pe cele mai frumoase de trei eniclopedii despre cai in ordine descendenta. *Am facut echitatie vreo 3-4 ani, insa, din pacate, am facut o pauza, pana voi avea destui bani ca sa-mi mai practic hobby-ul. Echitatia este un sport scump, o sedinta variand de la 100 la 150 de lei pentru adulti, iar indicat ar fi sa se faca in jur de 2-3 sedinte pe saptamana. 
Coperta cartii ,,The encyclopedia of the horse" de Elwyn Hartley Edwars,
editura ,,A Dorling Kindersley Book" (sau  mai simplu ,,DK"), 464 de pagini,
pret 150 de lei/ sau 25 de Lire Sterline
Este o carte completa si una dintre cele mai bune enciclopedii despre cai de pe piata- cel putin din cate am vazut eu. Pozele sunt superbe, incantatoare. Sunt prezentate toate rasele de cai, toate tipurile de calarie, este trecuta pana si istoria calului, pe langa multe alte curiozitati legate de cultura generala. Sunt scrise foarte multe lucruri interesante, subiectul variaza de la un capitol la altul, dar este sigur ca, indiferent de cat de bun te crezi in materie de caluti, tot vei avea ceva de invatat- doar are 464 de pagini pline de informatie pura. Recomand si va asigur ca se merita, chiar daca pretul este exagerat de mare. Singurul defect ar putea fi ca, daca nu sunteti prea familiarizati cu engleza, limba in care este scrisa aceasta carte, nu o sa fie tocmai comfortabil sa stati cu dictionarul vis a vis.
Coperta cartii ,, Complete Horse Riding Manual" de William Micklem,
editura DK, 400 de pagini, pret aproximativ de 150 de lei
De la aceasi editura ca si cartea prezentata anterior, Complete Horse Riding Manual este o foarte buna enciclopedie in cazul in care ati vrea sa aveti indosariat tot ce se poate stii despre echitatie. Pe langa introducere, contine un ,,indrumator" pentru calaretii incepatori, 14 pagini dedicate intelegerii naturii calului, 24 de pagini in care este prezentat dresajul unui cal; in capitolul 4 se vorbeste despre postura ideala atunci cand calaresti, echlibru si armonie, precum si despre o gandire pozitiva. Urmatorul capitol este despre dresaj, in capitolul 6 este vorba despre sariturile cu obstacole, iar penultimul are in centrul atentiei echitatia de tip cross-country. In ultimul, dar nu cel din urma capitol sunt prezentate sfaturi calaretului. De la mentalitatea potrivita si mentinerea curajului dupa ce ai trecut printr-o cazatura urata, la exercitiile fizice care-ti vor imbunatati prestatia pe cal. In cazul in care va imaginati ca sunt pagini intregi pline de scris, ei bine, va inselati. Defapt, pe fiecare pagina exista macar o poza, sa nu mai vorbesc de acele cateva imagini foarte folositoare care arata din pozitie in pozitie miscarea calaretului in sa. Este bine de stiut ca este-n limba engleza si ca, pe deasupra, costa 150 de lei, numarul de pagini fiind de 400. In functie de ce-ti doresti, ar putea sa te satisfaca, asa ca-l recomand.
Coperta cartii ,,Caii" de dr. Kersting Neumann,
editura rao, 48 de pagini, pret estimativ 30 de lei
Ce si cum: Caii
Aceasta carticica de la ed. rao este una dintre putinele enclopedii despre cai scrise in limba romana- un motiv in plus pentru a fi apreciata. Continutul este succint, termenii de specialitate sunt explicati intr-un mod simplu si clar. Este usor de citit si o recomand celor proaspat initiati in lumea cabalinelor. In cazul in care detineti informatiile de baza, mai mult ca sigur va fi plictisitor si inutil sa o parcurgeti.

PS: Eu mai am cumparata inca o carte, dar nu este atat de buna. Ii mentionez doar titlul: 101 EXERCISES FROM TOP RIDERS. Atat pentru astazi. Saptamana viitoare: Albume de arta.

Un comentariu:

  1. interesant hobby ai....teoretic, si eu mi-as dori, practic mi-e prea frica de cai...oricum, ma inhiba si preturile de care spuneai. Cea de la eidtura Rao o am si eu, habar n-am cum de-a ajuns in posesia mea. O mai frunzaresc fetele mele cand au chef:)

    RăspundețiȘtergere