luni, 27 februarie 2012

Morti pana la apus

Coperta cartii ,,Morti pana la apus",
de Charlaine Harris, editura Leda,
462 de pagini, pret 30 de lei.
Morti pana la apus, scrisa de Charlaine Harris, face parte din seria Vampirii Sudului, fiind primul volum(vezi primul, al doilea, al treilea si al patrulea). Aceste carti stau la baza serialului de pe HBO, numit True Blood. Defapt, din cauza ca-mi place atat de mult serialul, m-am bagat in romanele Charlainei Harris. Astfel, imi este greu sa nu fac (inconstient si involuntar, desigur) o comparatie ce am vazut la televizor si ce am citit. Oricum, daca nu-ti plac vampirii, nici True Blood, atunci ma indoiesc ca vei gasi Morti pana la apus pe gustul tau.

Cartea este narata din punctul de vedere al lui Sookie, o chelnarita telepata din New Temps, Luisiana. Povestea, cel putin pentru moment, se rezuma la probleme pe care le intalneste Sookie in orasul sau natal atunci cand un vampir soseste in barul unde lucreaza. Vampirul se numeste Bill, iar pe parcursul timpului cei doi se vor indragosti reciproc unul de altul. Cateva personaje secundare care erau in serial dispar acum, in mare pentru ca se pune accentul pe Sookie, nu pe universul in care traieste. Despre cum este scrisa, pot spune ca am fost fericita sa citesc 300 de pagini in cateva ore, mai ales ca-n seara aceea eram destul de obosita. Deci, se citeste usor, e relaxanta, usoara, etc si actiunea nu este chiar atat de rea, comparabil cu ce mai exista pe piata. Desigur, nu atinge nici macar un sfert din complexitatea scrisului lui Anne Rice, dar nici nu ma asteptam la asa ceva, vroiam doar o carte de moment. Si, daca tot am pomenit de alte publicatii, comparativ cu Jurnalele Vampirilor pot sa spun ca-i este net superioara, sunt multumita ca limbajul nu este atat de limitat si ca n-a trebuit sa dau 50 de lei peste 100 de pagini diluate in 200. Cu Twilight? Nu prea au mult in comun, exceptand vampirii, varcolacii si toate alea. Nu-i atat de romantata, eroina n-are 17 ani, ci 25, desi, trebuie sa recunosc, nararea la persoana I aduce un pic cu Stephenie Meyer.

Va invit sa cititi mai multe aici si aici de pe blogul bibliophile.

Un comentariu:

  1. Multumesc pentru mentiune :). Eheee..la mine e poveste scurta cu volumele astea, le-am citit pe toate in curs de 2-3 saptamani (aparusera doar 7, la vremea aceea, asa ca am gasit pdf-urile de la 8 si 9 pe net si de-atunci in fiecare an in mai, cand scoate Charlene cate unul nou, ori il cumpar, ori fac rost de el cumva :D) si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca cel mai fain e cel de-al patrulea, Dead to the World :D. Ultimul, din 2011, m-a cam dezamagit (Dead Reckoning) si sper sa puna capat o data seriei asteia, caci Sookie tinde sa para proasta de-acum :).

    RăspundețiȘtergere