duminică, 15 ianuarie 2012

Tragedie in trei acte

Tragedie in trei acte de Agatha Christie,
editura rao, 249 pagini, pret aprox. 23 lei
Primul roman politist in care ajung sa ghicesc criminalul. Orisicum, nu cred ca se datoreaza logicii mele impenetrabile, ci mai degraba faptului ca m-am obisnuit cu romanele Agatha Christie. Reteta este simpla: alege cel mai putin susceptibil personaj, de preferat cel de sub nasul tau si...voila!

SUBIECTUL: Actorul Charles Cartwright organizeaza o petrecere la care sunt invitati 13 musafiri. Blandul Stephen Babbington, preotul locului, are ghinionul sa se inece cu un cocktail si moare. Analizele de laborator arata ca a fost otravit, spre uimirea lui Poirot. Motivul crimei se dovedeste a fi greu de aflat, intrucat nu exista nimeni care sa-i poarte pica lui Babbington.

In primul rand, socul cu privire la crima a fost nul, pentru ca supozitile mele au fost adevarate. Pe de alta parte, pe parcursul actiunii a fost ceva suspans in aer, o oarecare adrenalina m-a cuprins, deci am citit-o destul de repede.

Din cauza ca anumite elemente se repeta, de la caracterul personajelor, la tipul crimei, la replici care de asemenea erau similare cu cele citite in trecut, nu prea mi-a lasat o impresia aparte aceasta carte. Pot sa spun ca este unul dintre multii pesti dintr-un ocean in care rareori vei gasi unul ranced.

Finalul este comic, Poirot m-a incantat ca deobicei (desi sincer mi-ar fi placut sa apara mai des) si nu cred ca mai este ceva de adaugat. Recomand Tragedie in trei acte pentru a fi lecturata cu usurinta intr-o singura zi. Este o carte simpla, care iti provoaca curiozitatea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu